Ulotka reklamowa, to nie to samo, co broszura reklamowa. To papierowa ulotka, na której znajdziemy reklamy konkretnego produktu bądź usługi. Ulotki reklamowe są zazwyczaj rozdawane ludziom na ulicy, pod ich drzwiami lub w galeriach. Najpopularniejszym medium dystrybucji ulotek reklamowych jest wysyłka bezpośrednia, dzięki której ulotki trafiają do potencjalnych klientów za pomocą poczty. Ten rodzaj marketingu jest bardzo popularny, ponieważ ich dystrybucja nie wymaga wielkiego wysiłku fizycznego. Ponadto są bardzo tanią opcją dla kampanii.
Jakie są zalety korzystania z ulotki reklamowej?
Ulotki reklamowe to rodzaj przesyłki bezpośredniej, która jest wykorzystywana jako reklama i dystrybuowana, zwykle rozdawana przechodniom na ulicy. Główną zaletą w ulotce reklamowej jest jej niski koszt, co oznacza również, że szybko przekonasz się, czy Twoja strategia marketingowa okazała się skuteczna. Jest to idealne rozwiązanie dla małych firm, które chcą w tani sposób reklamować swój produkt lub usługę lokalnie.
Jak napisać idealną ulotkę reklamową?
Gdy chcemy zrobić dobrą i skuteczną ulotkę reklamową, to trzeba się zająć tekstem. Poprawna ulotka musi mieć tekst, który będzie przekonujący i trafny, tak żeby zaciekawić naszych potencjalnych klientów. Tekst powinien również uwzględniać potrzeby odbiorców docelowych. Ponadto tekst nie może być ani za długi, ani za krótki, aby przykuć uwagę konsumentów, ale nie tak, by stało się to dla nich męczące. Idealna długość ulotki reklamowej powinna zawierać od dwóch do czterech stron. Pamiętaj, aby napisać dobrą ulotkę reklamową, musisz się trzymać tych kroków: Planowanie, musisz podać czytelnikowi informacje o tym, czego może oczekiwać od reklamowanego produktu, usługi lub oferty. Kolejnym punktem jest treść, musisz dobrze “sprzedać” swój produkt i opowiedzieć co odróżnia go od innych na rynku.
Jak zrobić projekt ulotki reklamowej?
Jeśli chcemy przekonać klienta do zakupu oferowanego przez firmę produktu lub usługi, to musimy spojrzeć na te metody, którymi możemy się posłużyć w momencie, gdy projektujemy ulotkę reklamową:
Atrakcyjność reklamy: Ważne jest, aby reklama była atrakcyjna, ponieważ jest to pierwsza rzecz, którą widzi klient. Dobra ulotka reklamowa przyciąga ich uwagę potencjalnego klienta i sprawia, że chce dowiedzieć się więcej o naszym reklamowanym produkcie lub usłudze.
Tytuł: Aby zdobyć uwagę klienta, tytuły powinny być kreatywne, przyciągające uwagę, przyciągające wzrok i obejmować to, co jest oferowane. Nie mogą być tylko „reklamą”, ale raczej szczegółowo informować o ofercie. Może też być to jakieś chwytliwe hasło, potencjalny klient na pewno na nie zwróci uwagę. Dlatego dobrze wiedzieć jaki komunikat chcemy przekazać.
Druk ulotek reklamowych
Drukowanie ulotek i jego proces jest nieco skomplikowane i kosztowne. Jednak bardzo ważne jest, aby osoba projektująca ulotki wiedziała, jak będzie wyglądać nadruk.
Proces drukowania składa się z kilku etapów, które decydują o wyglądzie produktu końcowego. Na przykład, jeśli w ulotce znajdują się zdjęcia, najlepiej będzie je wydrukować w procesie czterokolorowym, a nie czarno-białym, aby zachować wierność oryginalnemu obrazowi.
Wygląd ulotki reklamowej
Ulotki reklamowe mają czytelny wzór z przodu i z tyłu. Idealna ulotka reklamowa na przodzie zazwyczaj zawiera logo, tekst, zdjęcia i podpisy. To informacja, która przyciągnie wzrok kogoś, kto przechodzi obok lub wyciąga ulotkę ze skrzynki pocztowej. Zazwyczaj ta sekcja jest zaprojektowana z większym kontrastem, aby wyróżniała się na tle innych plakatów, ulotek i materiałów informacyjnych na biurku lub w zatłoczonym pomieszczeniu.
Na odwrocie ulotki reklamowej zazwyczaj jest mniej informacji, ponieważ ta strona jest bardziej o ofertach lojalnościowych i kuponach.