Wizytówka jest to niewielki kartonik o charakterze informacyjnym, a także reklamowym. Rzetelnie przygotowanie wizytówki sprawi, że w oczach docelowych klientów zdobędziemy zaufanie oraz pokażemy profesjonalne podejście do działania. Podczas eventów oraz na innych zebraniach biznesowych, wymiana wizytówek w trakcie takiego spotkania to nieodłączny rytuał, w celu budowania dobrej relacji z klientem.
Starannie przygotowana wizytówka to klucz do godnego zaprezentowania firmy oraz przedstawienia swoich zasobów. Wizytówki biznesowe należy dopasować do sytuacji, w jakich będzie wręczana. Najczęściej chodzi o pozostawienie danych kontaktowych lub niezbędnych danych do wystawienia faktury.
Wręczenie wizytówki klientowi może przynieść nam wiele korzyści, takie jak:
Oprócz dobrze przemyślanej treści ważna jest atrakcyjność wizualna oraz element kojarzący się z firmą np. logo. W zależności od oferowanych usług ważna jest spójność graficzna (np. jeżeli jest to usługa związana z samochodami, to warto wrzucić zdjęcie samochodu w tle)
Musimy pamiętać o tym, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dobrze dobrany kształt, rozmiar i kolor wizytówki pozwoli potencjalnemu klientowi na łatwe i szybkie zapoznanie się z usługą. Pomimo małych rozmiarów wizytówka jest niezmiernie ważna. Dlatego musi być przejrzysta oraz czytelna. Na wygląd ma wpływ również rozmiar i krój czcionki. Zbyt małe i nieczytelne literki mają negatywny wpływ na odbiór wizytówki.
W przypadku wizytówki o charakterze reklamowym możemy również umieścić informacje o produktach danej firmy, ale musimy pamiętać o tym, że nie mamy jednak na to zbyt wiele miejsca.
Najpopularniejszym i najczęściej stosowanym wymiarem wizytówki w Polsce jest rozmiar 90 mm x 50 mm.