Co powinny zawierać wizytówki ?

Wizytówka w ręku

Wizytówka jest to niewielki kartonik o charakterze informacyjnym, a także reklamowym. Rzetelnie przygotowanie wizytówki sprawi, że w oczach docelowych klientów zdobędziemy zaufanie oraz pokażemy profesjonalne podejście do działania. Podczas eventów oraz na innych zebraniach biznesowych, wymiana wizytówek w trakcie takiego spotkania to nieodłączny rytuał, w celu budowania dobrej relacji z klientem.

Starannie przygotowana wizytówka to klucz do godnego zaprezentowania firmy oraz przedstawienia swoich zasobów. Wizytówki biznesowe należy dopasować do sytuacji, w jakich będzie wręczana. Najczęściej chodzi o pozostawienie danych kontaktowych lub niezbędnych danych do wystawienia faktury. 

Korzyści z posiadania wizytówki

Wręczenie wizytówki klientowi może przynieść nam wiele korzyści, takie jak:

  • wzbudzenie zaufania;
  • zwiększenie szansy na pozyskanie nowego klienta;
  • budowanie wizerunku;
  • reklamowanie swojej działalności; 

Teraz pytanie, jak powinna wyglądać oraz co powinna zawierać wizytówka?

Oprócz dobrze przemyślanej treści ważna jest atrakcyjność wizualna oraz element kojarzący się z firmą np. logo. W zależności od oferowanych usług ważna jest spójność graficzna (np. jeżeli jest to usługa związana z samochodami, to warto wrzucić zdjęcie samochodu w tle)

Co powinna zawierać wizytówka, o czym musimy pamiętać?

Musimy pamiętać o tym, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Dobrze dobrany kształt, rozmiar i kolor wizytówki pozwoli potencjalnemu klientowi na łatwe i szybkie zapoznanie się z usługą. Pomimo małych rozmiarów wizytówka jest niezmiernie ważna. Dlatego musi być przejrzysta oraz czytelna. Na wygląd ma wpływ również rozmiar i krój czcionki. Zbyt małe i nieczytelne literki mają negatywny wpływ na odbiór wizytówki.

Taka wizytówka powinna zawierać:

  • logo, które jest wizualną prezentacją firmy;
  • nazwa firmy, czyli najważniejsza informacja na wizytówce, która powinna zajmować największy obszar wizytówki;
  • dane kontaktowe, takie jak imię i nazwisko, dane adresowe, e-mail, numer telefonu, strona internetowa;
  • myśli przewodnie, czyli podsumowanie w kilku słowach czym zajmuje się firma;

W przypadku wizytówki o charakterze reklamowym możemy również umieścić informacje o produktach danej firmy, ale musimy pamiętać o tym, że nie mamy jednak na to zbyt wiele miejsca.

Podział wizytówki na stronę przednią i tylną

Co powinno się znaleźć na przedniej stronie wizytówki dwustronnej?

  • logo
  • nazwa firmy
  • myśl przewodnia

Co powinno znaleźć się na tylnej stronie wizytówki dwustronnej?

  • imię oraz nazwisko
  • dane kontaktowe
  • logo
  • strona internetowa

Jak powinna wyglądać wizytówka – obowiązujące wymiary 

Najpopularniejszym i najczęściej stosowanym wymiarem wizytówki w Polsce jest rozmiar  90 mm x 50 mm.

Możesz być zainteresowany także...