Ulotki reklamowe – rozmiary i formaty ulotek promocyjnych

Ulotki reklamowe
Ulotki to dalej niesłabnąca w popularności forma reklamy. Dzięki nim w łatwy sposób możemy przekazać najważniejsze informacje o firmie i szybko nawiązać kontakt z nowym, potencjalnym klientem. Jak zainteresować odbiorcę zawartą na niej treścią? Jaki format i rozmiar wybrać? Czy ma to znaczenie, jeśli chodzi o pozyskanie nowych kupujących?

Rozmiary i formaty ulotek

Ulotki reklamowe mogą zostać wydrukowane w różnym rozmiarze. Wszystko zależy od kilku czynników, ale ostateczną decyzję podejmuje oczywiście zlecający. Na początek należy jednak wspomnieć, że najpopularniejszymi formatami tych materiałów marketingowych są te w rozmiarach mieszczących się w formacie drukarskim od A8 (5,20 cm x 7,40 cm) do A4 (21 cm x 29,70 cm). Klienci często decydują się na wybór rozmiaru A6 (10,50 cm x 14,80 cm) lub trochę większego A5 (14,80 cm x 21 cm).

Rozmiar ulotki jest bezpośrednio powiązany z tym, co chcemy umieścić na nadrukowanym papierze. Jeśli mamy do przekazania dużo istotnych informacji, można zdecydować się na większy format. Warto jednak pamiętać, że ulotka powinna być przede wszystkim atrakcyjna graficznie. Żeby tak się stało, należy umieścić możliwie mało treści, bazując przede wszystkim na hasłach reklamowych wyróżniających nasz produkt lub usługę. Dodatkowo warto zastanowić się nad umieszczeniem zdjęć lub rysunków zachęcających do skorzystania z oferty. To znacząco wzmocni przekaz i uatrakcyjni samą formę.

Ciekawe rozwiązania dla ulotek

Warto wspomnieć, że oprócz wyboru rozmiaru, trzeba również rozważyć ich formę. Oznacza to, że możemy wybierać sposób zarówno ulotek zadrukowanych tylko z jednej strony, jak i tych posiadających treść z obu stron. Dodatkowo ulotki promocyjne mogą posiadać serię wyróżników, zachęcających do zapoznania się z ofertą, jak i późniejszego z niej skorzystania. Niektóre firmy decydują się na wybór materiałów składanych, które mają na celu dodatkowe zainteresowanie odbiorcy. Te mogą zdecydowanie zwiększyć odbieralność i pomogą w tym, by ulotka od razu nie trafiła do najbliższego kosza.

Spis treści:  Nowa era reklamy zewnętrznej: jak tworzyć kampanie, które przyciągają uwagę

Przy decyzji o produkcji ulotek należy również podjąć decyzję dotyczącą wykorzystywanego papieru. Możemy wybierać spośród zwykłego, standardowego papieru, jak i materiałów znacznie przyjemniejszych w dotyku. Jeśli zależy nam na budowaniu dobrych skojarzeń z firmą, warto zainwestować nieco więcej, by ulotka była jak najlepiej odebrana przez nowego odbiorcę. Dobrym pomysłem jest również wykorzystanie ekologicznych materiałów pozyskiwanych z przetworzonych surowców.

Czy ulotki dalej działają?

Jak najbardziej tak! To dalej świetna forma reklamy, która sprawdza się w wielu firmach. Dzięki nim można przekazać wiele atrakcyjnych treści, które mogą w szybki i łatwy sposób zachęcić nowych klientów do odwiedzenia siedziby firmy lub zakupu produktów. Warto pamiętać, że ulotka jest również doskonałą formą wsparcia marketingu szeptanego. Nierzadko zdarza się, że pierwotnie otrzymujący ulotkę przekazuje ją dalej swojemu znajomemu, bądź bliskiej osobie, opowiadając o produktach lub usługach reklamowanej firmy. Decyzja o produkcji ulotek jest zatem jak najbardziej słuszna. Warto zastanowić się nad odpowiednim rozmiarem i formatem, tak by ta miała szansę dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców.

Możesz być zainteresowany także...